Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Emma - 27 augusti 2008 18:21

Nu är jag hemma igen efter att ha varit en sväng på stan. Dock blev det ingen shopping utan jag satt på Espresso House och myste med en Mocca latte (älskar den!!!) och kollade på allt folk som gick förbi. Satt vid den som ligger vid sergelgatan (tror att den heter så). Fast jag var inne på H&M en liten sväng, såg en fin gul mössa i Sofis mode som jag ville ha, men hittade inte den, men hittade dock ett väldigt fint gult plast armband. Gillar eleganta smycken, det ska liksom inte vara för mycket, enkelt och stilrent som det även kallas. Men, men ska ringa mamma och kolla när de kommer hem, de borde vara på väg nu i alla fall tycker man....

Av Emma - 27 augusti 2008 14:16

Om en liten stund så ska jag dra iväg till stan för att köpa de dära jäkla biljetterna och även som jag sa innan (tror jag) ägna lite tid åt lite shopping. Hmm, eller ja i alla fall gå runt lite på stan. Har inget bättre för mig här hemma direkt. Är ensam hemma just nu, då syster pluttet är i  skolan och mamma och Björn är i Hedemora hos hans mamma. Men lite senare idag så hade jag tänkt skriva lite om de bloggar som jag läser ganska mycket av. Vissa har jag redan nämnt innan, men det är några nya faktiskt. Vi hörs och synes senare mina små gullefjun....

Av Emma - 27 augusti 2008 12:39

Snart ska jag pallra mig in i duschen för att duscha och sedan göra mig i ordning för att dra in till stan en sväng. Ska bli kul tycker jag, kom även på att jag måste gå förbi ICA innan. Mitt busskort gick ju ut i går så, haha. Men men, det ska som sagt bli kul att göra något, sedan blir det la eventuellt lite träning och även söka jobb hade jag tänkt mig. Ska nog köpa ett sånt dära frimärks häfte och lite fler kuvert, kommer ju kanske att behöva det....

Av Emma - 27 augusti 2008 11:13

God morgon på er. Hoppas ni har sovit gott, det har i alla fall jag gjort. Vad skönt att solen skiner där ute just nu, behöver ma inte ha jacka sen kanske när jag drar iväg till stan. Men i alla fall jag hade tänkt prata lite om ett favorit ämne för mig - BÖCKER!! Jag spenderar mycket av min fritid till att läsa en massa, dels för att utveckla min svenska så mycket det går och sen för att man får en chans att fly undan vardagen, man får verkligen en chans att drömma sig bort och leva in i handlingen där man kan byta ut en huvud person mot sig själv. Just nu så har jag la inte så där jätte mycket böcker, det ser i alla fall inte ut som det i mina bokhyllor, men har ju haft många barn och ungdomsböcker som jag inte läser längre, vissa har jag sparat av sentimentala skäl. Men det är i alla fall en salig blandning på vilka slags böcker jag är, sport, biografi, deckare och så vidare. Men om jag ska nämna en viss författare och en viss bok som jag verkligen gillar så måste det bli Patricia Cornwell som skriver om Kay Scarpetta (tar hand om de döda), har nästan alla böckerna i den serien, har inte den första och sen förhoppningsvis så kommer det la flera i den serien och jag kommer definitivt att köpa dem när de kommer ut. Nej, nu ska jag ägna mig åt lite städning hade jag tänkt.....

Av Emma - 27 augusti 2008 00:49

Just nu har jag lite ont i sidan, känns nästan som att det är håll men det är något helt annat. Undra vad det kan vara. Men i alla fall så tänkte jag berätta lite om det som jag köpte på Rusta tidigare idag ( eller igår blir det). Hittade en res väska som var riktigt billig och som dessutom verkar vara bra kvalite på. Hela 89 kronor bara för en "mellan" storlek kan man säga. Sedan så köpte jag Sunsilk schampoo och balsam (den ljus gröna sorten) för mitt börjar ta slut nu. Köpte även såna här våt servetter som man tar bort smink med, ska testa och se om de är bra, kan va bra att ha såna de kvällar som man inte pallar tvätta av sminket ordentligt. Till sist så köpte jag en ask (100 st) gem, det kan behövas till cv:n, skolan och så vidare och även en godisbit fick jag. Det var riktigt roligt idag, ensam med mamma dessutom, inte alltid man får shoppa lite med henne. I morgon (eller senare idag) så ska jag in till stan för att köpa mina buss biljetter och kanske hinna med lite mer shopping. Men jag får hålla lite hårt i pengarna, vet ju inte när jag får mer nästa gång liksom, men är riktigt sugen på en ny mp3...

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards