Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Emma - 30 augusti 2008 22:53

Nu tänkte jag berätta lite om vad jag har handlat idag, blev ju inte jätte mycket men vad gör det? I alla fall så var vi på Ikea först där jag (eller det var pappa som betalade) skaffade en sån där platta som fungerar som ett stöd åt datorn, den kostade endast 149 kronor. Har den i knät nu och den är riktigt nice, blir inte så jäkla varmt i knäna då. Sen så for vi till Ikea där jag httade ett par jogging/myspys byxor för bara 99 kronor. De är väldigt bekväma tycker jag, har även som på mig. Köpte även tops till örona, bomullsrondeller till smink borttagning, en jätte god parfym och lite godis. Två tuttifrutti påsar för endast 20 kronor är billigt när en påse brukar kosta 15-18 kronor. Nej, nu ska jag hitta på nåt annat. Skriver ett till inlägg innan jag går och lägger mig....

Av Emma - 30 augusti 2008 21:57

Har vart lite fullt upp idag så jag har inte hunnit uppdatera så mycket idag. Just nu sitter jag på pappas landställe. Ligger mellan Hjo och Habo, strax utanför Jönköping. Har handlat lite saker idag, men jag kommer berätta mer om det i ett senare inlägg. Vi var på Rusta och Ikea och handla lite. Sen for vi till farmor och farfar för Pappa och I. hade köpt lite saker som de behövde. Vi passade på att fika lite och prata lite, sen for vi till landet då och I. s son med familj kom och vi gick ut till skogen för att plocka kantareller. Men det var väldigt, väldigt dåligt med det, så troligtvis hade någon redan varit där och plockat det mesta. Vi har även grillat och haft det lite mysigt. Just nu sitter vi runt bordet och pratar och dricker kaffe. Men, men ska kolla runt på några saker innan jag skriver igen....

Av Emma - 30 augusti 2008 12:08

Kom ju på att jag har ju glömt att berätta om de bloggar som jag läser just nu. Men innan jag ska göra det så måste jag säga att idag är jag en aning besviken på dem. Ingen har uppdaterat idag. Jäkligt dåligt tycker jag i alla fall de som lever på sin blogg. Dålig stil, den enda som uppdaterat bra är Kissie. Men i alla fall ska snacka lite om bloggarna då...


1. Blondinbella www.blondinbella.se

Vem Blondinbella är vet ju alla idag typ. Läser hennes blogg för att den är rolig och hon befinner sig på den nivå av mognad som jag gör (tycker jag i alla fall). Dessutom så får hon göra så roliga saker som är roliga att läsa om.


2. Malin Asklund www.metrobloggen.se/malinasklund

Malin eller Malle som hon även kallas för skriver om sitt liv med P som spelar i Färjestads a-lag. Detta är en tjej som är tokig i djur, en genuint snäll och glad tjej som verkar göra det mesta av livet. Den är värd att läsa.


3. Telefonhoran www.metrobloggen.se/telefonhoran

En tjej som bloggar om sitt liv och roliga saker som hon hör via sitt jobb som hora via telefon eller hur man nu ska säga det. Hon sitter i alla fall i en sån där linje som män och killar kan ringa till för att ha telefonsex. Riktigt rolig tjej...


4. Kissie www.kissies.se

Många säger att hon är en Blondinbella kopia, men inte riktigt. Visst de kanske liknar varandra i utseende, men Kissie är en aning mer down-to-earth och en aning rappare i käften. Vilket gör att jag gillar henne skarpt, dessutom så tar hon ingen skit!!!


5. Kenza www.kenzas.se

Kenza vet nog de flesta också vem det är. En tjej som jobbar som modell ibland och lever på bloggen som hon sköter helt själv. Vilket är jäkligt duktigt gjort, dessutom så är hon typ Blondinbellas motsatts kan man säga.


6. Dennis www.dennism.se

Dennis är en kille som jobbar som modell och som är riktigt trevlig att prata med. Har gjort det några gånger nu. Verkligen en proffsig blogg som är rolig att läsa om då och då.


7. Linda Rosing www.hanky.se/lindarosing

Linda Rosing vet alla vem det är också skulle jag tro. Man blir verkligen överaskad när man läser hennes blogg. Vilka fördomar man än har om henne så kommer de helst förändras när man väl börjar läsa hennes blogg och jag kan helt ärligt säga att hon är en av mina förebilder. Hon har gått igenom så himla mycket och är fortfarande stark i sig själv.


8. Nils (Blondinbellas kille) www.storstadspojken.wordpress.com

Vad ska man säga om den här killen? Han är rolig och framstår vara en aning smartare än sin tjej. Men det är nog tvärtom. Men Nils är en rolig kille som skriver om sitt liv, Bella och sitt pluggande. Hyfsat rolig..


9. Åsa & Mia (bloggkommentator) www.glife.se/bloggkommentatorerna

Dessa tjejer läser precis som vi alla andra en massa bloggar som de sedan (smart) kommenterar i sin egna blogg. Deras tankar runt om kring ett inlägg som en "stor" blogg har skrivit. Riktigt, riktigt rolig att läsa.

Av Emma - 30 augusti 2008 10:30

Skrev inget i går är i bloggen för på morgonen hade jag inte tid att skriva för jag skulle packa och gör andra saker som man gör på morgonen. Sedan på bussen orkade jag inte. tyckte att det var onödigt att plocka upp datorn, för jag hade ju en massa tidningar och annat som jag kunde läsa. Sedan så kom jag till min farmor och farfar och där var det heller aldrig riktigt läge för att ta upp datorn, sen vid halv nio - kvart i nio till Maxi för att handla lite. Så jag kom hem till pappa vid tio i går och vid det laget så var jag riktigt trött. Det vi ska göra idag är att handla eller shoppa lite kan man säga och sen åka upp med lite saker till farmor och farfar. Senare på dagen ska vi åka ut till landet där pappa har en stuga. Har inte vart i den stugan på väldigt, väldigt länge. Ska bli kul att komma dit igen. Är lite nyfiken på om den har blivit helt förstörd. Men just nu i alla fall så kollar jag på en dokumentär om häxor på Viasat History som Jan Guillou är programledare (passar ju honom), men jag tycker att det är riktigt intressant att kolla på. Vi får höras lite senare.....

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards