Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma - 31 augusti 2008 15:05

Vad tråkiga folk ska vara då, ni orkar läsa bloggen och inläggen men inte enda sketen kommentar kan man få på det man skriver. Vet ju inte om det är bra det jag skriver eller om det är dåligt. Vad är det egentligen som folk vill läsa om? Vad är ni intresserade av? Skriv och berätta det då i så fall. Jag kan ju inte gissa direkt....


Ni som har varit nyfikna på min tatuering kommer få se den här nedanför nu....

Av Emma - 31 augusti 2008 14:07

Jag gillar alltid ett bra skämt, det behöver inte finnas någon poäng i skämmet för den delen. Den kan vara rolig ändå. I Allers och Hemmets Veckotidning som jag brukar köpa (för korsordens skull och även för bra noveller som de har ibland) så finns det en sida längst bak eller i slutet av tidningen vid barnsidan så brukar det finnas en del olika hyfsat roliga skämt. Tänkte skriva dit de som var med i den senaste upplagan så får ni få som läser denna blogg avgöra vad ni tycker är roligt....


Små underverk

Lilla Lisa besöker för första gången landet och får titta in i svinstian. När hon kommer ut springer hon fram till sin mamma och säger:

- Mamma, mamma, det är  sex små grisar som blåser upp en sjunde, den blir stor som ett hus! - Rolig?

Hjälp på traven

En flicka från Vreta var kär i den stilige skomakarn. Hon smög sin in i den tomma kyrkan för att be den undergörande bilden av madonnan med Jesusbarnet om hjälp. Flickan föll på knä framför bilden och bad med hög röst:

- Heliga moder låt mig få skomakaren till man. Jag är så kär i honom.

Bakom pelaren stod kyrkovaktmästaren och hörde vad flickan sa. Han ville skoja med henne och sa med len röst:

- Nej, honom får du aldrig!

När flickan hämtat sig från överaskningen säger hon argt till bilden:

- Tyst med dig pojke, och låt din mor tala! - Rolig?


Falsk matematik

- Om det finns sex flugor på bordet och jag slår ihjäl en, hur många finns då kvar?

- Den som magistern slog ihjäl. - Rolig?

Kom ihåg-träning

Det var kvällskurs i minnesträning och cirkelledaren berättar att man kan ha nytta av associationsteknik:

- Om vi vill minnas namnet på till exempel Rysslands nya president kan vi tänka på hur vi eldar i stugan. Där eldar vi med ved, och lätt som en plätt kommer vi ihåg namnet Medvedev.

Följande träff vill cirkelledaren testa om kunskaperna fastnat, så han frågar:

- Är det någon som kommer ihåg vad Rysslands president heter?

Ingen svarar.

- Vi skulle associera till hur vi värmer våra stugor...

Det förblir tyst, men till slut utbrister en:

- Jag vet, jag vet! Kaminski! - Rolig?


Av Emma - 31 augusti 2008 13:36

Kom hem från skogen för en lite stund sen, har även hunnit med att dricka en kopp kaffe. Det var faktiskt riktigt skönt att få gå i skogen en sväng. Det blir ju lite omväxling mot de promenader som man annars går. Då är lätt fram komligt och platt mark hela tiden. Men ute i skogen slingrar sig allt, rötter på stigarna och alla granar och dylikt som man måste väja sig för. Dessutom så får man jobba mer med benen och man får ett helt annat flås också. Så fast att jag inte ville så var det ganska skönt ändå att vara ute i skogen och gå en sväng. Så nu har man fått dagens motion så att säga. Ska försöka dra ut grenar och annat som har fastnat i håret. Ses lite senare idag...

Av Emma - 31 augusti 2008 11:27

Nu ska vi ut till den dära jävla skogen igen, vill inte gå ut dit och hålla koll på de dära jävla hundarna. Usch, men men nu måste jag. Hann i alla fall fixa med ansiktet innan, så jag ska bara ta på mig nåt mer och sen går vi. Önska mig lycka till med skiten.....

Av Emma - 31 augusti 2008 10:43

Somnade om innan vid halv nio eller vad det var jag skrev senast. Har precis käkat frukost. Blev en tallrik med jordgubbs ypghurt med korn i (ska göra så att man håller sig mätt längre) och 1,5 matsked linfrö i och även två smörgåsar med smör och skinka. En ganska okej frukost, man skulle kanske haft vatten eller juice att dricka till, men det får bli en annan gång. Ska la använda de dära Clinque produkterna när jag går till toan för att borsta tänderna. Har börjat göra det igen varje morgon. Sen så måste jag nog även bättra på nagellacket som jag smettade på naglarna i går. Blev inte så himla bra tycker jag. Blir alltid bättre när andra gör det på. Men vi höres och synes lite senare.....

Mat
Av Emma - 31 augusti 2008 08:28

Vaknade upp väldigt tidigt idag, vaknade för cirka en timme sedan av att det var någon som ringde på min mobil. Vem fan är vaken vid halv åtta på en söndag? Det är sjukt tycker jag. I går natt så sa jag ju att jag skulle skriva ett till inlägg innan jag gick och la mig, men var så enormt trött igår så jag orkade inte. Men på kvällen där eller under filmen så skämde jag bort mig lite. Fixade hyn med mina Clinque produkter. Filade även naglar och smorde in nagelbanden med en hjälpande olja och målade även naglarna i en ljus rosa söt färg, Isadoras Happy Pink heter den jag använda. Ska om en liten stund avnända Clinque produkterna igen, man ska ju använda dem två gånger per dag förutom scruben då. Den ska man bara använda en gång om dagen. Vet att jag har skrivit om dessa produkter i ett gammalt inlägg så om ni vill veta mer om det så är det bara att söka efter dem i min blogg. Nu ska jag börja omgång 1 med produkterna....

Av Emma - 30 augusti 2008 22:53

Nu tänkte jag berätta lite om vad jag har handlat idag, blev ju inte jätte mycket men vad gör det? I alla fall så var vi på Ikea först där jag (eller det var pappa som betalade) skaffade en sån där platta som fungerar som ett stöd åt datorn, den kostade endast 149 kronor. Har den i knät nu och den är riktigt nice, blir inte så jäkla varmt i knäna då. Sen så for vi till Ikea där jag httade ett par jogging/myspys byxor för bara 99 kronor. De är väldigt bekväma tycker jag, har även som på mig. Köpte även tops till örona, bomullsrondeller till smink borttagning, en jätte god parfym och lite godis. Två tuttifrutti påsar för endast 20 kronor är billigt när en påse brukar kosta 15-18 kronor. Nej, nu ska jag hitta på nåt annat. Skriver ett till inlägg innan jag går och lägger mig....

Av Emma - 30 augusti 2008 21:57

Har vart lite fullt upp idag så jag har inte hunnit uppdatera så mycket idag. Just nu sitter jag på pappas landställe. Ligger mellan Hjo och Habo, strax utanför Jönköping. Har handlat lite saker idag, men jag kommer berätta mer om det i ett senare inlägg. Vi var på Rusta och Ikea och handla lite. Sen for vi till farmor och farfar för Pappa och I. hade köpt lite saker som de behövde. Vi passade på att fika lite och prata lite, sen for vi till landet då och I. s son med familj kom och vi gick ut till skogen för att plocka kantareller. Men det var väldigt, väldigt dåligt med det, så troligtvis hade någon redan varit där och plockat det mesta. Vi har även grillat och haft det lite mysigt. Just nu sitter vi runt bordet och pratar och dricker kaffe. Men, men ska kolla runt på några saker innan jag skriver igen....

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards