Alla inlägg under augusti 2008

Av Emma - 27 augusti 2008 11:13

God morgon på er. Hoppas ni har sovit gott, det har i alla fall jag gjort. Vad skönt att solen skiner där ute just nu, behöver ma inte ha jacka sen kanske när jag drar iväg till stan. Men i alla fall jag hade tänkt prata lite om ett favorit ämne för mig - BÖCKER!! Jag spenderar mycket av min fritid till att läsa en massa, dels för att utveckla min svenska så mycket det går och sen för att man får en chans att fly undan vardagen, man får verkligen en chans att drömma sig bort och leva in i handlingen där man kan byta ut en huvud person mot sig själv. Just nu så har jag la inte så där jätte mycket böcker, det ser i alla fall inte ut som det i mina bokhyllor, men har ju haft många barn och ungdomsböcker som jag inte läser längre, vissa har jag sparat av sentimentala skäl. Men det är i alla fall en salig blandning på vilka slags böcker jag är, sport, biografi, deckare och så vidare. Men om jag ska nämna en viss författare och en viss bok som jag verkligen gillar så måste det bli Patricia Cornwell som skriver om Kay Scarpetta (tar hand om de döda), har nästan alla böckerna i den serien, har inte den första och sen förhoppningsvis så kommer det la flera i den serien och jag kommer definitivt att köpa dem när de kommer ut. Nej, nu ska jag ägna mig åt lite städning hade jag tänkt.....

Av Emma - 27 augusti 2008 00:49

Just nu har jag lite ont i sidan, känns nästan som att det är håll men det är något helt annat. Undra vad det kan vara. Men i alla fall så tänkte jag berätta lite om det som jag köpte på Rusta tidigare idag ( eller igår blir det). Hittade en res väska som var riktigt billig och som dessutom verkar vara bra kvalite på. Hela 89 kronor bara för en "mellan" storlek kan man säga. Sedan så köpte jag Sunsilk schampoo och balsam (den ljus gröna sorten) för mitt börjar ta slut nu. Köpte även såna här våt servetter som man tar bort smink med, ska testa och se om de är bra, kan va bra att ha såna de kvällar som man inte pallar tvätta av sminket ordentligt. Till sist så köpte jag en ask (100 st) gem, det kan behövas till cv:n, skolan och så vidare och även en godisbit fick jag. Det var riktigt roligt idag, ensam med mamma dessutom, inte alltid man får shoppa lite med henne. I morgon (eller senare idag) så ska jag in till stan för att köpa mina buss biljetter och kanske hinna med lite mer shopping. Men jag får hålla lite hårt i pengarna, vet ju inte när jag får mer nästa gång liksom, men är riktigt sugen på en ny mp3...

Av Emma - 26 augusti 2008 14:20

Hade ju tänkt åka in till stan i dag ju, men jag gör det i morgon istället. För jag ska till Rusta och kolla på res väskor, de brukar ha bra och hyfsat billiga resväskor. Har ju en stor och bra resväska, men den är så jävla otymplig så den vill jag inte använda om jag inte ska köpa mycket eller vara borta under en längre period. Dessutom så behöver jag en smidig nu när jag ska åka upp till Umeå, har bokat biljetten upp dit och ska i morgon när jag är i stan köpa buss biljetten hem. Åker tåg upp, var billigt tyckte jag, dessutom så får jag biljetten hemskickad. Nej, nu ska jag äta nåt, har hjälpt mamma med reklamen idag....

Av Emma - 26 augusti 2008 09:26

Idag ska jag iväg till AMS och sedan ska jag iväg och träna ett dubbelpass hade jag tänkt mig. Eller så tar jag dubbelpasset i morgon, känner mig lite less på träningen just nu. Vet inte varför, men jag tror det är för att jag är lite pressad i att hinna med alla pass och jag avskyr att känna mig pressad. Känner jag mig pressad så blir jag stressad (haha, det rimmade) och det kan leda till att saker jag gör blir fel eller hafsiga (hafsiga = inte så bra som de skulle ha blivit i min egna takt). Nej, nu ska jag käka frukost!!!

Av Emma - 25 augusti 2008 13:43

- Hur säger man I don't know på svenska?


- Jag vet inte


- Men ta reda på det då!!



XD XD XD XD XD XD XD

Av Emma - 25 augusti 2008 10:08

Idag kom lönen, blev inte så mycket som jag trodde, men det är för att de delar upp summan på två månader. Idag i alla fall så hade jag tänkt träna, tänkte hinna med att göra två pass idag, orkade fan inte dra i väg till tränings hallen i går. Men som sagt det får bli två pass idag. Det är ju inte direkt några jobbiga övningar så utan jag kan dem, det är bara de att de är så jävla tråkiga att göra.....

Av Emma - 24 augusti 2008 20:11

Det blev inte av att jag lagade mat idag. Min lillsyster hade redan gjort nåt till sig och min styvfarsa hade tagit en matlåda så varken jag eller mamma kände att vi då hade ork eller lust till att ställa oss vid spisen för att laga en middag till oss. Det fick  bli mackor med falukorv istället. Men i alla fall nu sitter jag här framför datorn med en cider bredvid och jag tänkte dränka mina sorger som det heter. Vill bara glömma det som har hänt, men det kommer upp till ytan hela jävla tiden! Pallar inte mer!!!!!!!!!!!!

Mat
Av Emma - 24 augusti 2008 16:04

Japp, precis som rubriken säger så tänkte jag vara lite snäll här hemma. Tänkte faktiskt laga middagen idag. Vet dock inte riktigt vad jag ska göra ännu, men något gott blir det och även en god sallad till ska det bli. Till den behöver jag inte köpa så himla mycket i och med att mamma har en kolonilott där hon odlar en massa grönsaker och annat. Så jag får kolla lite vad vi har hemma i kylskåpet. Men varmrätten så att säga har jag ingen aning om vad det blir. Hmm, får fundera lite på det om inte ni har några tips att ge mig??

Mat

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards