Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Emma - 4 juni 2008 23:33

Det har varit en riktigt härlig dag faktiskt. Soligt väder som gjorde att man kan kunde ligga ute och sola typ hela dagen. Jag bara slappade i sol stolen och löste en massa korsordstidningar, riktigt nice var det. Sen så var det riktigt härligt att sitta och grilla i kvällvärmen, har umgåtts en hel del med pappa idag, det var också roligt. Just nu så kollar jag på tv serien Scrubs på kanal 6. Älskar den serien, så grymt roligt att det inte är en seriös doktor serie. Men nu ska jag fortsätta att kolla på tv, vi får höras av mer i morgon. Puss och kram till alla mina söta små gullefjun....

Av Emma - 4 juni 2008 19:27

Ska köpa en sån där balsam grej eller lotion som man använder efter att man har solat, eller att man har bränt sig. Så att huden återfuktar sig. Just nu har vi startat grillen här ute så det blir snart mat här :D är riktigt hungrig just nu. Ska gå och hjälpa till lite med förberedningen. Men jag skriver ju lite mer senare efter att vi har ätit. Puss till alla mina gullefjun...

Mat
Av Emma - 4 juni 2008 17:14

Vi ska grilla i kväll och det ska bli riktigt gott. Satt ju ute i solen en stund innan och jag har verkligen fått färg på armarna och benen, måste ta baksidan i morgon så att det ser bra ut. Men det är skönt att ha lite färg på kroppen nu i alla fall. Ska ner till kiosken här i Forserum sen och skaffa pengar till mobilen och sen även något gott till ikväll. Tänkte film kväll efter grillningen eller något annat, får se vad pappa säger...

Mat
Av Emma - 4 juni 2008 12:47

Ska snart gå och sätta mig en stund ute i solen så att jag kanske får lite färg på kroppen, men först så ska jag skriva lite om man vad jag har i min smink neccesär...


1, Isadora Bronzing Powder, Golden Brown

Mitt bronzing powder är riktigt bra och den håller riktigt länge också. Den sitter bra och är lätt att ta bort när dagen är slut. Kakan är ganska stor också så den är väldigt prisvärd, tror att den kostar runt 100 kronor.


2, Rimmel - Volume flash, black extreme

Jag absolut älskar Rimmels mascaror! De är bäst och just den här mascaran ger verkligen riktigt bra volym på ögonfransarna. Den kladar inte och är väldigt lätt att sätta på med, brukar kosta runt 70-80 kronor.


3, Eyeshadow palette by H&M

H&Ms egna ögonskuggor, är tio olika färger i ett. Sitter riktigt bra och är väldigt snygga färger och det är en bra blandning. Kostar runt 60 kronor.


4, Maybelline - Dream matte mousse foundation, 021 nude

Liten foundation burk som är väldigt smidig att ta med sig överallt. Ger hyfsat bra resultat, är väldigt dryg i användning och sen så är den väldigt prisvärd. Kostar runt 80-100 kronor beronde på erbjudande och var man köper den.


5, Kajal by H&M

Den svarta kajal pennan från H&Ms egna är riktigt bra, sitter bra under hela kvällen, håller väldigt länge. Alltså beroende på hur mycket man använder den så tar den inte slut direkt. Kostar bara 20 kronor också.


Av Emma - 4 juni 2008 11:03

Okej då ska jag berätta lite om mina Clinique produkter och vad de är bra för är eller hur man nu ska använda dem.


1, Clinique - Take the day off, cleansing milk

Detta är en produkt som man ska ta av när man har sminkat sig, det är en smink rengöring med andra ord. Jag tycker att den funkar riktigt bra, men egentligen så behöver man inte såna här produkter som denna för att, det räcker med att ta bort smink med hederligt vatten och tvål. Men jag fick med denna när jag köpte de andra produkterna.


2, Clinique - 7 day scrub cream, rinse-off formula

Detta är en scrub och de flesta vet ju redan hur man ska använda denna. En gång per dag alla dagar i veckan, den hjälper mot att ta bort död hud, pormaskar, finnar med mera. Jag gillar verkligen den här produkten. Den känns så mjuk när man masserar in scruben i ansiktet.


3, Clinique - Liquid facial soap, mild

Detta är den första som man ska ta i tre steg produkterna. Detta är som en slags tvål som man ska smörja in i ansiktet så att det blir ett litet lager av lödder i ansiktet. Sedan kan man ta bort det med en bomullsrondell och lite vatten.


4, Clinique - clarifying lotion

Detta är en toner som man ska ta i hela ansiktet, först i T-zonen. Den svider till och man blir röd på de ställen som det finns död hud i ansiktet. Den kan lukta lite starkt i början om man inte är van vid den.


5, Clinique - dramatically different, moisturizing lotion

Denna ska man ta efter att man har tagit tonern för att den återfuktar huden efter att man har använt de andra produkterna. Den återfuktar riktigt bra och den gör så att huden blir riktigt mjuk.

Av Emma - 4 juni 2008 10:29

Har precis käkat frukost, det blev ju samma sak som det jag skrev i går. Har tänkt en del sen mitt förra inlägg och det kommer nog bli en hel del skönhets snack från min sida idag. Kommer skriva om de hudvårdsprodukter jag använder, de hår produkter jag använder, smink och annat smått och gått. Tänkte att jag skulle skriva om exakt alla skönhetsprylar som jag har, men det går inte riktigl. Har ju fortfarande en hel del saker kvar hemma hos Mamma, så det går inte, men jag kan ju fortsätta med det när jag är hemma igen. Det går ju det också, ska gå och använda mina Clinique produkter nu, har börjat bli riktigt duktig med dem nu....

Mat
Av Emma - 4 juni 2008 00:42

Ska om en liten stund gå och lägga mig. Ska sova riktigt mycket till i morgon. Men först innan jag går och lägger mig så ska jag använda mina Clinique produkter ( ska berätta om vilka jag använder i ett annat inlägg) en vända till innan jag kryper ner i sängen. Man ska ju använda de två gånger per dag, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Känner en sån stor lust till att åka och shoppa lite i morgon, men det är nog bara för att jag har fått en hel del pengar idag. Men dessa pengar ska jag spara i och med att jag inte har ett jobb än så länge och jag kommer ju behöva en hel del pengar nu i sommar. Har ju en massa roligt som jag vill göra nu i sommar. Ut och resa en del i sommar. Tror att jag skriver om mina Clinique produkter i morgon ( eller det blir ju egentligen senare idag) och sen så ska jag även skriva lite om de skönhets prylar jag hann köpa idag. Ska bli kul att få skriva lite om skönhet saker ur min egna synpunkt, är ju inte världens bästa på det men jag vet en hel del och jag har ju en hel del knep och tips som jag har lärt mig på eget bevåg eller vad man ska säga. Vilket långt inlägg det blev nu, tror inte att jag har skrivit ett sånt här långt inlägg tidigare. Men just nu så rinner bara orden ur mina fingrar, fast det känns som om att det kommer att ta stopp om en liten, liten stund eller nåt ;P haha. Men, men nu ska jag plocka i ordning här i vardagsrummet hemma hos pappa och släcka ner, stänga av datorn och även stänga av teven (haha, verkar som om att mina fingrar inte vill sluta skriva för tillfället). Men vi höres och synes i morgon (senare idag). Puss och kram till alla mina söta små gullefjun...

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards