Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Emma - 18 juni 2008 15:46

Har precis kommit hem från träningen, helt svettig och ofräsh. Men jag körde på riktigt hårt idag och jag tycker att det gick riktigt bra fast att jag inte har tränat på ett tag. Men jag tänkte bara skriva ett snabbt inlägg innan jag hoppar in i duschen och gör mig fräsh innan jag sticker iväg till lilla Mörten. Så detta blir nog troligtvis det sista inlägget som jag skriver idag, men eventuellt så kanske det kommer ett inlägg sent i natt när jag har kommit hem. Får se om jag pallar att skriva något då, kommer nog vara riktigt slut när jag kommer hem. Men innan jag ska ta tunnelbannan till Mörten så ska jag köpa buss biljetter ner till Jönköping, blir midsommar firande nere i Småland i år, ska bli kul var ett tag sen som jag gjorde de. Men, men måste dra nu. Ha det kul ikväll och håll tummarna för att Sverige vinner mot Ryssland ikväll!! Puss till alla söta gullefjun där ute....

Av Emma - 18 juni 2008 11:52

Ska om en lite stund äta lunch, det blir stekt kyckling med färskpotatis (som jag var och inhandlade tidigare idag) och gräddsås. Mmm, ska bli riktigt gott att äta lunch nu. Är en aning hungrig faktiskt.

Glömde nämna en sak innan, har äntligen bestämt mig för att försöka sluta snusa, fick en sån där karta av mamma igår (Nicotinell sugtabletter) så jag tar en sån varje gång jag är sugen. Jag snusar ju fortfarande, men jag har redan märkt att det blir inte lika ofta som innan. Har ju tänkt jätte länge på att lägga av med snusandet, dels för att det är enormt dyrt nu (kommer ju spara en massa pengar på att inte köpa snus), sen dels för hälsan och mina tänders skull (vill inte ha löständer när jag blir äldre, pappa har ju de redan nu) och sen den avgörande punkten är nog den att Jesper vill inte hångla med mig om jag har en snus i munnen. Knäpp som jag är så vill jag inte att han ska bli äcklad av mig för att jag snusar...


FORTFARANDE INGEN FRÅN UNGDOMSMOTTAGNINGEN SOM HAR RINGT! ETT GOTT TECKEN TOLKAR JAG DET SOM OCH DET ÄR LA BRA ELLER?

Mat
Av Emma - 18 juni 2008 11:09

Ska träna idag hade jag tänkt mig, ska bli riktigt skönt att köra ett träningspass, har vart riktigt slarvig med träningen nu sen jag tog studenten. Inte alls bra det, men nu ska jag komma igång igen, måste ju göra något när jag ännu inte har ett jobb. Drar la iväg runt halv tre så att jag hinner hem och duscha innan jag drar iväg till Jesper. Ska bli kul att få träffa honom igen tycker jag, har faktiskt saknat honom lite grann, är det konstigt???


FÖRRÄSTEN IDAG FÅR JAG REDA PÅ SVARET PÅ TESTET SOM JAG GJORDE HOS BARNMORSKAN FÖRRA VECKAN, ÄR RIKTIGT NOJIG ÖVER ATT DE KOMMER RINGA OCH SÄGA ATT JAG HAR KLAMYDIA. RINGER DE INTE ALLS SÅ VAR DET INGET.



Av Emma - 18 juni 2008 06:45

Har precis käkat frukost och det blev två stycken skink smörgåsar och en kopp kaffe med mjölk, kommer troligtvis bli en kopp kaffe till. Gott med kaffe på morgonen, dels för att man blir pigg och vaknar upp och sen dels för att det har lite av en laxerande effekt på mig, och det tycker jag är bra på morgonarna. Alltså att jag får ut det mesta på morgonen så att det inte blir så mycket över hela dagen. Det märks verkligen att jag inte har sovit något i natt, blir väldigt barnslig om jag inte har sovit så mycket och blir även väldigt flumig. Och det är då som jag älskar att prata om äckliga saker som just kiss och bajs. Haha en annan sak som jag kan nämna är att jag har aldrig riktigt kommit ur kiss och bajs stadiet, vissa gör det och andra (som jag) gör det inte, fast inte vid matbordet och sånt då håller jag inne med det med respekt mot andra som äter som inte vill höra om sådana saker när de äter....

Mat
Av Emma - 18 juni 2008 05:41

Har fan inte sovit något över huvud taget i natt, kunde fan inte somna, försökte med allt som jag kunde komma på. Men jag tror att anledningen till att jag inte kunde sova är att jag dels har vänt på dygnet och sen så var det för att jag sov så länge på morgonen i går, fan sova till ett o sånt har jag aldrig gjort innan. Fan jag som ville vara utvilad och fräsh tills idag, men det lär bli mycket kaffe och energidryck som gäller för mig idag. Ska la om nån halvtimme eller så gå upp och äta frukost. Haha, fan får inte göra om det här, känner att jag eventuellt kommer få huvudvärk och det är ju verkligen kul att ha...

Av Emma - 18 juni 2008 01:34

Var ju som sagt på dejt med Jesper på Gröna Lund i måndags, har inte haft tid idag (läs igår) att berätta lite mer om den. Har städat mitt rum för att målarna kommer i morgon och ska måla fönsterrutorna i hela lägenheten. Och sen så har jag vart med mamma idag och delat ut tidningar. Men i alla fall det började med att vi sågs vid Mcdonalds som ligger under klara... bron och sen tog vi bussen till Grönan, vi delade på en Hawaii pizza och sen fram till sju så gick vi runt och spelade lite. Sötisen vann mig en jätte gullig nallebjörn och så vann han en stor tutti frutti godis som vi senare delade lika mellan oss. Sen så började vi gå mot stora entren och mitt i gången mellan själva tivolit och barnsakerna så pussades vi för första gången (kommer alltid minnas de, eller i alla fall ett bra tag). Sen så satt vi en stund i solen o myste innan vi köpte åkband. Sen åkte vi en massa karuseller, var inne på spökhuset där jag för första gången hoppa till o blev rädd flera gånger, vi åt även varsin glass och myste lite mer (det passade vi även på att göra i alla köer till karusellerna) och så spelade vi lite till. Sen vid halv tio drog vi hem till honom där vi kollade på Österrike - Tyskland och tyskarna vann ju så klart så de är vidare till kvartsfinal, självklart hejade jag på Tyskland, är man halv tysk så är man ;P Sen så gosade vi lite med varandra tills vi båda upptäckte att klockan hade hunnit bli halv tolv och det var dags för mig att åka hem tyvärr. Men han följde med mig till stationen i alla fall, vilket var väldigt gulligt av honom. Kände mig riktigt glad när jag var på väg hem, det var ju ändå min första riktiga date och den gick hur bra som helst och den var hur kul som helst. Ska träffa honom igen i morgon kväll då han och jag ska kolla på Sverige - Ryssland, självklart så kommer vi ju att heja på Sverige, de måste ju vinna för att komma vidare. Jag hoppas på att de vinner matchen. Men nu ska jag sova, kommer bli en rolig och fartfylld dag i morgon.... 

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards