Alla inlägg under januari 2009

Av Emma - 25 januari 2009 19:32

Det blev inte alls att plugga i går som jag hade tänkt. Mamma hade riktigt ont i magen och i ryggen så vi fick åka in till Akuten med henne. Det de kom fram till var att det var en retning i magsäcken. Så det var inget jätte-jätte allvarligt som tur var. Men vi var ju tvungna att sitta där ett tag innan de kom och sa att det var okej att åka hem med henne. Men, men det blir att plugga idag istället. Ska ner till ICA och köpa något gott, höres och synes senare sötnosar!!!

Av Emma - 24 januari 2009 18:00

oj det var verkligen lite konstigt att komma hem igen. Har ju liksom vart borta i en månad!!! Det var länge sen som jag var borta så länge. Det var verkligen jobbigt att behöva åka ifrån Tommy, grät en skvätt men han höll sig samlad som tur var. Annars hade det varit riktigt jobbigt! När jag kom hem så kollade jag igenom posten som hade kommit till mig. Inget som var överaskande direkt (mamma hade hunnit skvallra om allt i telefon). När jag satt på tåget så fick jag ett sms från Björn som sa att jag ska på instruktörs kurs den 31 jan till 1 feb. Och det ska bli kul, instruktörs kurs är alltså en tränar kurs i tyngdlyftning. Hade inte tänkt gå den kursen än, men den som skulle gå kunde inte och klubben hade redan  betalat så. Men det blir kul i alla fall! En sak som jag konstaterade i går var att januari, februari och mars kommer bli ganska hektiska (eller slutet av januari i alla fall). Nu i januari kommer det va att jag börjar på mitt nya jobb (kul, kul), sen träning, skola och även kursen då. I februari är det samma sak egentligen förutom att Tommy lär ju komma ner och sen i mars fyller Pappa och Farfar år (Farfar blir hela 90 år!!!!) och så ska jag åka till Jönköping. Det kommer bli fullt upp som sagt! Nej, nu ska jag ner till ICA en snabbis och köpa mig något gott. Det blir en hel del plugg i kväll hade jag tänkt ( ett nyårslöfte är att jag ska bli bättre på att plugga och ta skolan ännu mer seriöst än vad jag redan gör, har vart dålig på självdiciplinen). Hoppas att ni har haft en bra lördag!!!!

Av Emma - 23 januari 2009 08:55

Om 3 timmar åker jag, vilket känns enormt konstigt måste jag erkänna. Det kommer kännas enormt konstigt och även jobbigt att sova i min säng och tänk er sen att vakna i den. Kommer ju undra vart jag har hamnat egentligen. Jag har ju ändå vart här i typ en månad nu!!! Att det gått så länge, kändes som att det var nyss jag kom hit. Men, men inte nåt man kan göra något åt nu. Antar jag i morgon så ska jag träna. Måste det, är ju en månad kvar till nästa tävling. Ja, ja nu ska jag göra något annat....

Av Emma - 22 januari 2009 23:21

Jag älskar verkligen Tommy så mycket att jag skulle kunna göra i princip vad som helst för honom. Vi hade ett moment innan tillsammans (innan vi gick ner på stan) där vi pratade om lite mer allvarligare saker. Om exakt vad har jag ingen större lust att gå in på. Vid det här laget (ni som har följt min blogg ett tag nu) så undrar ni nog säkert hur han ser ut, ni kanske till och med tror att han inte finns. Att allt det jag har sagt om honom är lögn, men så är det inte. Jag har frågat om jag får lägga ut en bild på han och det får jag, men just nu så känner jag att jag inte vill. Vill hålla han hemlig ett tag till faktiskt, men jag är ju inte som de stora bloggarna som skriver "Mr. X" och så. Jag skulle ändå glömma av mig, alltså att jag vid något tillfälle skulle glömma bort att skriva "Mr. X". Men, men ska inte tråka er mer med mina tankar................. Ha en trevlig natt!!!!


Av Emma - 22 januari 2009 21:11

Håller just nu på att packa väskan och det känns som att det inte är så mycket packning. Just nu känner jag mig väldigt ledsen och väldigt sorgsen, vill verkligen inte åka hem. Men jag är så illa tvungen att åka hem. Får hoppas att tiden går snabbt innan Tommy kommer ner. Ska snart ta en paus i packandet och gosa en stund med Tommy. Känner att jag behöver pussas och kramas lite med han.....

Av Emma - 22 januari 2009 10:59

Sista dagen här uppe och jag vet inte riktigt vad jag ska känna inför det. Just nu känner mig mest sur egentligen och det är på grund av det där med omkull kastade planerna. Hatar verkligen sånt, men men inte mycket att göra åt det nu. Ja,ja ska kolla igenom reklamen som kom precis. Skriver när jag är på bra mycket bättre humör....

Av Emma - 21 januari 2009 22:04

Dagens middag blev Pizza, ingen av oss hade någon som helst ork att laga någon middag idag. Just nu sitter vi och kollar på filmen Payback på kanal 6 eller tv6 som man kanske säger. I morgon blir det att handla och greja. Måste ju packa i morgon, hade tänkt börja lite smått idag. Fast det vet jag inte om jag orkar, men borde i alla fall gå igenom de flesta av mina saker i alla fall. Nej, nu ska jag kolla vidare på filmen. Ha en underbar kväll!!!


Här spenderar jag kvällen....

Mat
Av Emma - 21 januari 2009 17:22

Nu har vi tvättat färdig och vi ska la om ett tag dra till ÖB, beror på vad Linda och Nicke säger. Om inte så ska la jag och Tommy ner till centrum och handla i alla fall. Det måste vi, för annars så har vi inget att äta över huvud taget och det är inte alls bra, för Tommy behöver ju ha mat även när jag inte är här liksom. Men det dröjer ju inte alls länge innan han kommer ner till mig och då är det ingen fara, då behöver vi ju inte handla mat så som vi gör nu. Inte i och med att jag bor hemma. Angående det där med skolan och det, allt känns en aning bättre nu. Har fått mer koll över alla saker som ska göras och så vidare, vilket känns jäkligt bra måste jag säga. Ska försöka få tag på Linda nu, hoppas att ni har det bra där ute....

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards