Alla inlägg under januari 2009

Av Emma - 21 januari 2009 11:03

Det blir att gå ner på stan lite senare. Tommy måste till arbetsförmedlingen och till Försäkringskassan och fixa några saker. Så jag får driva runt en stund där nere själv antar jag. Och sen blir det att åka till ÖB och sånt med. Det kommer bli en händelserik dag i alla fall. Men, men ska kolla vidare på tv....

Av Emma - 21 januari 2009 07:11

Ska tvätta idag, ska kolla om morgonpasset är ledigt så att jag kan tvätta nu istället för senare. Det blev ju inte att åka till ÖB i går, hatar sånt, alltså att planer som man gjort upp som inte blir av. Det har ju bara vart så här hela tiden. Till nästa gång jag åker hit så ska jag ta reda på exakt vilken buss och så vidare som man ska ta om man vill åka någon stans. Istället för att lita på andra som har bil, det här ställer liksom till flera av mina planer som jag gjort upp. Hatar när man ska hålla på att rucka och sånt. Men, men nu ska jag gå och kolla. Ha en bra morgon.......

Av Emma - 20 januari 2009 17:27

Fast puderskugga

Vanligaste varianten. Finns matt, semimatt och skimrande. Semimatta är enklast att jobba med och passar alla. Perfekta att tona och mixa med.


 Lösa puderskuggor

Använda torra blir resultatet mjukt och fuktiga mer intensivt. De flesta skimrar, så undvik om du har fina linjer kring ögonen.


 Krämögonskugga

Lätta och något transparanta. Lägg på med fingertoppen. Kräver övning för att mixa flera nyanser.


 Gloss och Gel

Kan kännas lite feta på ögonlocket eftersom alla inte torkar helt och har en ”ofärdig” känsla. Fingertoppsmetoden eller pensel.


 Flytande

Blir ett med huden och ger ett naturligt resultat. Enklast att applicera med fingertoppen eller en skumgummilapplikator, men kräver vana


källa: tidningen Hennes

Av Emma - 20 januari 2009 15:24

Kollade bland min referenslista (där man kan kolla hur vissa av besökarna kom in på bloggen) och såg att det var en som jag hade fått väldigt många besökare ifrån.

Tack www.farbrormelker.blogg.se !!!!


Me when I'm veeeery happy....

Av Emma - 20 januari 2009 14:55

Har suttit (och gör det fortfarande) och kollar på Tusenbröder, en drama serie som har gått på SVT. Den är riktigt bra faktiskt. Att jag inte har kollat på den serien när den gick på tv. Det är många filmer och serier som vi har kollat på nu när jag har varit här som jag läst om i tidningar, men inte brytt mig om. Dumt gjort av mig, men men bättre sent än aldrig som det heter. Ska fortsätta att kolla, sen ska jag duscha. Ska ju med Linda till ÖB lite senare. Har ni alla haft en bra dag???

Av Emma - 20 januari 2009 09:53

God morgon på er där ute. Har funderat en hel del nu under morgon timmarna som har varit. Och mina funderingar har handlat om skolan och utbildningen som jag går. Jag fick ju veta svart på vitt (under träffen) att detta är endast en akademisk utbildning, så om man vill jobba med detta så måste man gå en yrkesgrundad utbildning. Och tankarna som har varit är om det verkligen är värt att plugga vidare på detta program. Dels för att det känns som att det inte leder till det jag vill och sen på grund av uppgifterna. Att det mesta med uppgifterna (från den senaste kursen då) har kännts så luddiga och vaga. Ibland ska man lämna in som grupp och ibland inte och vid nåt tillfälle så ska man göra både och. Och jag tycker inte att det har framkommit alls, vilket för min del känns väldigt jobbigt. Jag vet inte om det är värt att lägga ner tid, ork och jobb på denna utbildning längre. Så som det känns just nu så vill jag bara hoppa av och söka till en annan utbildning eller jobba. Vet inte riktigt vad jag ska göra egentligen. Ska mejla och kolla med lärarna på kursen, kanske även till min studievägledare. En annan sak som jag tycker är luddigt är att jag inte vet vad jag har och inte har gjort, vilket jag behöver göra om eller komplementera. Ska kolla om jag kan få en sammanställning på detta. Någon som kan ge råd på vad jag ska göra????????

Av Emma - 19 januari 2009 22:44

Känner mig trött och inspirerad idag, vet inte varför. Men det enda som känns som att det duger att göra idag är att ligga i soffan och slöa framför tvn. Inte alls så himla spännande, men i alla fall något. Inget vettigt görande dock. Men, men det kommer såna här dagar med ibland. Inte mycket att göra åt. Nej, nu ska jag nog kolla på nån film....

Av Emma - 19 januari 2009 20:43

Tänkte inte dra de vanliga tipsen på hur man får fler läsare till sin blogg, utan man kan helt enkelt gå in på denna länk http://www.viraltrafik.se/?Emmapemma
 eller på denna http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/run.cgi?userid=emma1989

så kan ni läsa mer om HUR ni ska GÖRA för att få fler läsare. Jag lovar att det funkar!!!!

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards