Alla inlägg under juni 2008

Av Emma - 27 juni 2008 10:58

Riktigt gött att spanjorerna vann matchen i går, fast det var ju ganska väl tippat att de skule vinna med. Nu kommer det verkligen att bli en spännande final mellan Tyskland och Spanien. Jag hoppas ju verkligen på att Tyskland vinner, de har så vitt jag vet alltid vart med i topp (antingen semifinal eller i final) i de allra största spel inom fotboll i så många år nu och de är verkligen värda att vinna guld, säger inte detta bara för att jag är halv tysk utan även för att de är ett lag som alltid ligger i topp. Ska käka något nu tror jag.....

Av Emma - 27 juni 2008 07:49

Idag ska jag åka dit och det ska bli kul,   i morgon vi den här tiden så kommer jag att vara på väg hem tror jag. Är lite trött för tillfället, men det är nog bara för att jag vaknade redan vid halv åtta och det var väldigt länge sen som jag vaknade vid den tidem och inte var super, super trött. Nej, ska nog lägga mig ner och sova en stund till. Har dock precis käkat frukost, ska även fixa mackorna som jag ska ta med mig på resan. Det är ju en liten bit som jag ska åka också, ska köpa någon frukt och lite mer godis till resan med, åt ju upp en liten del när jag kollade på Sagan om Ringen filmen i går. Men, men vi får höras av lite senare......

Av Emma - 26 juni 2008 23:44

Sitter fortfarande och kollar på Sagan om Ringen första delen, det är ju en ganska lång film och så har det ju vart en del pauser redan, jag tror att det kommer att komma en till paus (haha) nu kom pausen. Ska sänka ljudet lite, det är ju nästan för mycket just nu. Ska efter filmen fixa lite mer med min mp3, sätta in de låtar som jag har lagt in idag och sånt. Så jag tror att detta blir den här dagens sista inlägg. God natt på er, sov gott, dröm så sött, vakna torrt och händerna ovanför täcket.....

Av Emma - 26 juni 2008 21:59

Tänkte att jag skulle berätta lite om min dag nu när det ändå är paus i Sagan om Ringen filmen. Det började med att jag var hos tandläkaren och där gick det väldigt bra faktiskt. Behövde ju inte göra så mycket, hon tandhyginisten skulle bara visa mig hur jag ska borsta tänderna. Har ju gjort på helt fel sätt hela tiden. Men ska inte tillbaka dit förräns i augusti då för att kolla om det har blivit bättre i munnen. Sen åkte jag till Farmor och Farfar, det var kul att träffa dem igen. Fick Britney Spears parfymen Fantasy av Farmor som en sen födelsedags present, hon visste att jag ville ha den för det sa jag förra gången som jag träffade dem. Sen efter att vi hade vart där så åkte vi först till Maxi där jag handlade lite fika och annat till resan i morgon och sen stack vi till IKEA, där jag köpte tyg till två nya panel gardiner. Är så trött på min egna ljusa panel gardiner, dessa är ju i alla fall i en stark och cool färg, tycker då jag i alla fall. Men nu började filmen igen och ska kolla vidare på den....

Av Emma - 26 juni 2008 19:05

Kollar just nu på tv serien "Unga mödrar" som visas på kanal 5. Tycker att den kan va en aning intressant ibland om jag ska vara helt ärlig. Ska berätta mer om min dag lite senare, just nu orkar jag inte. Håller nämligen på att fixa in lite mer ny musik till datorn, jag laddar inte ner eller något sånt liknande från nätet, utan jag lägger över musik som finns på diverse cd skivor till datorn som bara jag använder. Men jag ska nog fortsätta hålla på med musiken och kolla på "Unga mödrar" så skriver jag mer lite senare istället....

Av Emma - 26 juni 2008 09:36

Är en aning trött för tillfället, men det beror nog bara för att jag vaknade och gick upp tidigare än vad jag normalt vis brukar jag. Kollar just nu på en  tv serie som heter "Desire" på kanal tre. Ska om typ tjugo minuter åka in till stan, ska bli kul att åka dit igen, istället för att sitta här ute i hålan och häcka. Hjälpte pappa i går med att fixa hans mp3, visade han hur man gör för att lägga över musik, namge låtar som inte har något namn, hur man tar bort musik från mp3:n och sen  även hur man byter batteri på mp3:n. Så nu sitter han och håller på med att föra över låtar från sin dator till sin mp3. Jag har själv lag över lite ny musik till datorn och sen fört över vissa låtar till min mp3. Men ska ordna med lite mer musi till datorn, vill ha lite mer än vad jag redan har och eventuellt lite nyare låtar som man lyssnar på. Har mest gammel musik eller vad man nu ska kalla det. Ska fortsätta att kolla på tv en stund sen får jag se vad som händer....

Av Emma - 26 juni 2008 08:02

Har precis käkat frukost, det blev fyra stycken smörgåsar varav två stycken var med skinka och de två andra med choklad. Sen ett glas med oboy och ett glas med multivitamin juice. Det var ganska gott, eller nåt. Sitter och kollar på lilla sjöjungfrun på någon tecknad kanal. Man såg ju alltid på det när man var mindre, men även Piff och Puff, Bumbibjörnarna, Nalle Puh och många, många fler tecknade figurer. Ska fortsätta kolla på det nu hade jag tänkt mig...

Av Emma - 25 juni 2008 23:49

Har en aning tråkigt nu igen på grund av att det är jävligt få personer på min msn lista som är sociala nu i kväll/natt. Kanske för att många av dem redan sover, men de som fortfarande är inloggade borde ju svara när man skriver till dem tycker man ju i alla fall. I morgon så ska jag hälsa på min Farmor och Farfar. Det ska bli kul att få träffa dem igen, fast det var ju inte så hiskeligt länge sen som jag träffade dem, men ändå. De är ju gamla och kommer kanske inte leva så himla länge till, fast jag hoppas ju på att de kommer att göra det. I alla fall tills jag får barn, haha, får la jobba hårdare och snabbare på den biten kanske?? Eller vad säger ni där ute???

Presentation

Omröstning

Snart drar slutspelet i hockey igång, vad tycker ni om det?
 Häääärligt!!!
 Tråkigt
 Bryr mig inte
 Hockey? Vad är det?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards